• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Acceptatie mobiel internet treurig

Door Peter Wiegman 
op 31 juli 2007 

In de meest recente editie van de ICT-barometer noemt Ernst & Young de acceptatie van mobiel internet ronduit treurig. De ICT Barometer laat zien dat slechts 25% van de onderzochte managers gebruik maakt van deze dienst. Wat het gebruik vooral tegenhoudt zijn de hoge kosten. De kleine groep die wel gebruik maakt van de dienst is het meest te spreken over de betrouwbaarheid. Daarnaast is er een opmerkelijk verschil in acceptatiegraad tussen mannen en vrouwen in managementfuncties. Mobiel internet kent in die groep relatief gezien drie keer zo veel mannelijke als vrouwelijke gebruikers.


“Bereikbaarheid, waar je ook bent, wordt steeds belangrijker en dat zal in de toekomst alleen maar toenemen. De relatief lage acceptatie van mobiel internet valt dan ook enorm tegen”, zo constateert Ernst & Young. “Anno 2007 kun je dit ronduit treurig noemen. Prioriteit één is dat providers hun prijzen sterk laten dalen. Daardoor zal het gebruik van mobiel internet pas een vlucht gaan nemen. Zeker onder vrouwen ligt nog een groot marktaandeel te winnen.”

Verder in de barometer de constatering dat de dienstverlening in de ICT-sector te wensen overlaat. Dit ondanks het feit dat de budgetten voor ICT wel flink zijn toegenomen.

Voor het tweemaandelijkse onderzoek werden voor deze editie 607 directeuren, managers en professionals uit het bedrijfsleven en overheid ondervraagd.

Channels: Internet Mobiele telefonie-SMS
15.680 x bekeken

Reacties

  1. pixites
    31 juli 2007 om 18:38

    ‘internet valt me dan ook’ quote uit je stukje; ik zou dat ‘me’weghalen, het lijkt alsof je ene ‘ernst & young’citeert:)

  2. Peter W.
    31 juli 2007 om 18:45

    goeie tip. is aangepast.

  3. marco derksen
    24 augustus 2007 om 14:31

    Met dit soort tarieven zal de acceptatie ook niet snel veranderen:
    http://www.upstream.nl/comments.php?id=589_0_1_0_C

  4. Peter W.
    24 augustus 2007 om 18:42

    Oeps, jij ‘verbelt’ net zoveel als mijn hele vakantiebudget . . . Zelfs met een Nokia in Finland ;-(

  5. R. van Staveren
    29 augustus 2007 om 09:50

    Wij hebben de oplossing dat mobiel internet een hype zal worden!

  6. Peter W.
    29 augustus 2007 om 19:32

    Nou, R. van Staveren, ‘k ben benieuwd. The floor is yours . . .

  7. JNB Web Promotion
    29 december 2007 om 11:53

    Internet en marketing zijn niet meer weg te denken zoals prive als in het zaken wereld. Kortom, wie met de tijd mee gaat, weet dat mobiele internet een lange toekomst heeft

    JNB Web Promotion

Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close