• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Nieuwe NOM Print Monitor is uit

Door Peter Wiegman 
op 4 oktober 2011 

Vandaag publiceert NOM de nieuwe jaarrapportage van de NOM Print Monitor (NPM 2010-II/2011-I). Het rapport bevat de gegevens over het bereik van dagbladen en tijdschriften in de periode juli 2010 t/m juni 2011. In deze periode hebben 22.071 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan aan het bereiksonderzoek. Deze steekproef staat voor 13.845.000 Nederlanders van 13 jaar of ouder. Het zou te ver gaan om alle gegevens hier te publiceren. De belangrijkste bereiksresultaten staan in dit persbericht dat vanochtend door NOM is uitgegeven.


Sinds eind vorig jaar publiceert NOM ook een gekoppeld bestand van NOM Print Monitor en NOM Doelgroep Monitor. Daarin zijn voor alle respondenten zowel het mediagedrag alsook hun consumentenkenmerken opgenomen. Dit geeft veel nieuwe analysemogelijkheden zowel voor kleinere titels als voor doelgroepen. Het NPDM 2010-II/2011-I wordt ongeveer anderhalve maand later gepubliceerd dan de NPM (eind november 2011). Daarin zullen voor het eerst ook leefstijltypologieën voor alle respondenten gepubliceerd worden. NOM heeft afgelopen jaar besloten om het leefstijlmodel van het NPO (Publieke Omroep) in het onderzoek op te nemen. Dit model wordt ook in andere mediabereiksonderzoeken (SKO, STIR, RAB) toegepast. Dit betekent dat er voor deze doelgroepen multimediaal gedrag goed in kaart gebracht kan worden.

Sinds begin september heeft NOM een vernieuwde website die onder andere ook meer mogelijkheden biedt voor de gebruikers. De site is frisser, informatiever en bied meer interactiemogelijkheden voor gebruikers. Zo kunnen NOM klanten vanaf nu de rapportages van de publicaties downloaden vanaf een besloten gedeelte van de site. Kijk op www.nommedia.nl.

Channels: Dagbladen Tijdschriften
15.655 x bekeken

Reacties

  1. Piet Bakker
    4 oktober 2011 om 12:05

    Op http://krantenstatistiek.tumblr.com/ de visualisatie van de trends in krantenlezen.

  2. Erik
    4 oktober 2011 om 16:08

    Even een puntje op de i, het gaat om NOM Print Monitor 2010 II/2011 I

  3. Peter W.
    4 oktober 2011 om 16:27

    Nooit persberichten voor zoete koek aannemen . . .
    Dank je Erik. Aangepast.

Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2022 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close