• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

NL-jongeren relatief positief t.o.v. dagbladen

Door Peter Wiegman 
op 30 mei 2005 

Op Frankwatching een uitgebreide samenvatting van het mediabelevingsonderzoek dat voor het eerst op Europees niveau werd gehouden onder jongeren. Wat blijkt, de jongeren in Nederland zijn relatief positief over de dagbladen in vergelijking met jongeren uit de andere Europese landen. ‘Onze jongeren’ vinden de dagbladen geloofwaardiger en raken er eerder actief door dan hun Europese collega’s.

Op initiatief van CJP zijn in 10 landen 57 groepsdiscussies gehouden met 421 deelnemers. De belangrijkste conclusies: jongeren worden niet warm of koud van massamedia en internet en vrienden zijn voor hun de belangrijkste informatiebronnen. Verdere missen ze één jongerenkanaal waarop alle elementen samenkomen.

Zie verder: Jongeren worden niet warm of koud van massamedia.

Channels: Overige
6.751 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close