‘k Zie net op Marketingfacts dat er weer een onderzoek is gehouden onder direct marketeers. Dit keer op initiatief van IDMK, Twinkle en E-profile Marketing.
Best wel verwarrend, want we hebben toch ook de DM Barometer van Adfo Result en Mailmedia.
Kunnen die onderzoeken niet samengevoegd worden? Dat lijkt me wel zo praktisch en efficiënt. Zeker voor die drukbezette respondenten. Hoeven ze maar één keer antwoord te geven op de vraag of hun bestedingen aan webvertising, e-mailmarketing en brievenbusreclame omhoog of naar beneden gaan.
’t Is maar een idee.
Juist, Peter: en dan over echte bestedingen. Geen visies op of de markt omhoog of omlaag gaat: gewoon harde cijfers.
En dan ook meteen kwaliteit van bezorging & het bereiksonderzoek van ongeadresseerd reclamedrukwerk in één keer uitvoeren. Dan hebben we ook het trendonderzoek ThuisBinnenBereik weer terug. Misschien mooie taak voor DDMA (en zeker ook de adverteerders/gebrukkers, die nu nog wat achterover leunen en de knip dicht houden) om de markt te stimuleren dit alles op te pakken.
Groet, Herbert