Huis-aan-huisbladen maken hun naam waar. Vrijwel iedereen leest ze. Zelfs bijna een kwart van de NEE/NEE-huishoudens leest (stiekem) een huis-aan-huisblad. De nieuwste NOM-cijfers wijzen uit dat het totale bereik van de hah-bladen op dit moment 11,8 miljoen groot is (13+). De nieuwe NOM HAH-bladen Monitor is een gezamenlijk initiatief van vijf uitgevers (A&C Media, BDU media, Holland Media Combinatie, NDC mediagroep en Wegener Media) en is door GfK uitgevoerd onder auspiciën van Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). Het onderzoek geeft inzicht in niet alleen het bereik maar ook de effecten van huis-aan-huisbladen. Zowel op papier als digitaal. Het bereik van 303 bladen van de vijf participerende uitgevers is gemeten in dit onderzoek (n=30.081).
Het succes van een hah-blad valt of staat met lokaal nieuws en aanbiedingen van winkeliers. Meer dan de helft van de Nederlanders is geïnteresseerd in dat lokale nieuws. 64% gebruikt het hah-bladen als bron daarvoor. Verder worden HAH-bladen ook gebruikt als bron voor regionaal nieuws, kunst en cultuur, informatie over bioscoopfilms etc. De lezers van hah-bladen hebben bovendien bovengemiddeld aandacht voor reclame. 89% van de lezers let op reclame voor supermarkten en kruideniers, 73% op reclame voor voeding en dranken en 71% op reclame voor warenhuizen. In hun eigen blad letten ze vooral op aanbiedingen van winkeliers (72%). Een meerderheid van de lezers onderneemt actie naar aanleiding van advertenties in het hah-blad.