• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Huis-aan-huisbladen maken naam waar

Door Peter Wiegman 
op 23 januari 2015 

Huis-aan-huisbladen maken hun naam waar. Vrijwel iedereen leest ze. Zelfs bijna een kwart van de NEE/NEE-huishoudens leest (stiekem) een huis-aan-huisblad. De nieuwste NOM-cijfers wijzen uit dat het totale bereik van de hah-bladen op dit moment 11,8 miljoen groot is (13+). De nieuwe NOM HAH-bladen Monitor is een gezamenlijk initiatief van vijf uitgevers (A&C Media, BDU media, Holland Media Combinatie, NDC mediagroep en Wegener Media) en is door GfK uitgevoerd onder auspiciën van Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). Het onderzoek geeft inzicht in niet alleen het bereik maar ook de effecten van huis-aan-huisbladen. Zowel op papier als digitaal. Het bereik van 303 bladen van de vijf participerende uitgevers is gemeten in dit onderzoek (n=30.081).

Het succes van een hah-blad valt of staat met lokaal nieuws en aanbiedingen van winkeliers. Meer dan de helft van de Nederlanders is geïnteresseerd in dat lokale nieuws. 64% gebruikt het hah-bladen als bron daarvoor. Verder worden HAH-bladen ook gebruikt als bron voor regionaal nieuws, kunst en cultuur, informatie over bioscoopfilms etc. De lezers van hah-bladen hebben bovendien bovengemiddeld aandacht voor reclame. 89% van de lezers let op reclame voor supermarkten en kruideniers, 73% op reclame voor voeding en dranken en 71% op reclame voor warenhuizen. In hun eigen blad letten ze vooral op aanbiedingen van winkeliers (72%). Een meerderheid van de lezers onderneemt actie naar aanleiding van advertenties in het hah-blad.

Channels: Brievenbus DM Print
13.603 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close