• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Alle WK-cijfers op een rij

Door Peter Wiegman 
op 17 augustus 2006 

Het stond al een tijdje online op andere blogs, maar op een cijfersite als deze mag-ie niet ontbreken. Carat heeft alle WK-cijfers gebundeld in een handzaam PDF-je. Niet alleen de kijkcijfers, uitslagen en rankings van best bekeken wedstrijden, maar ook het aantal adverteerders, GRP’s en bruto advertentie-omzetten. Zo werden er tijdens de WK 329 reclameblokken uitgezonden waarin 194 merken zaten. Bruto werd door de STER € 50 miljoen omgezet verdeeld over 25.000 GRP’s. De bruto kosten per GRP bedroegen dus € 2.000,-.

Ook somt Carat veel voetbalfeiten op: Het totaal aantal spelers op het WK was 736, waarvan er 137 helaas niet in actie kwamen. Zij vertoefden op de bank. De Italiaan Gennaro Gattuso van Italië maakte de meeste tackles, maar liefst 47. Hij ontving hiervoor 2 gele kaarten. Tegen de Portugees Louis Figo werden de meeste overtredingen gemaakt: 42. Topscorer was Miroslav Klose van Duitsland met 5 doelpunten. Meest efficiënt was de Braziliaan Fred, hij kreeg 3 minuten speeltijd en scoorde 1 keer.

Ga voor het compete document naar deze pagina en klik op ‘Hot Spots – WK Voetbal een terugblik’.

Channels: Soccernomics
16.389 x bekeken

Reacties

Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close