Vandaag het bericht dat John Faasse het onlangs verkochte mediabureau Kobalt gaat verlaten om zich te vestigen als zelfstandig ondernemer. Nou ja, zelfstandig. Vanaf 1 februari start John Faasse zijn eigen bedrijf – Uitbijter B.V. – maar hij neemt niet echt afscheid van Kobalt. Faasse: “Het Kobalt Media Kennis Centrum is denk ik nu het beste expertisecentrum op het gebied van effectonderzoek naar media en reclame in Nederland. Er zit onder leiding van Karin Schut een club hele goede mensen. De komende jaren blijf ik een deel van mijn tijd vanuit de Uitbijter structureel onderzoek en advies voor Kobaltklanten verzorgen.” Kijk, da’s handig. Zo begon Het Media Loket ook ooit z’n zaakjes. Een mooie opdracht van de ex-werkgever op zak en gaan met die banaan. Gefeliciteerd John. Welkom in de wereld van de zelfstandige ondernemers.
Uitbijter is een adviesbureau op het gebied van onderzoek, media en reclame. Faasse zal met zijn eigen bedrijf meer tijd besteden aan het ontwikkelen van nieuw onderzoek voor klanten en aan het adviseren van adverteerders. Het huidige bereiksonderzoek staat volgens Faasse voor grote uitdagingen. “Effectonderzoek voor digitale en interactieve media staat nog in de kinderschoenen. Hoe meet je het geïntegreerde effect van een cross-mediale aanpak? Met dat soort vragen wil ik me gaan bezighouden.”
Benieuwd naar de eerste output van de Uitbijter!