SKO en Intomart GfK verder in kijkcijfers

Zojuist publiceerde de Stichting KijkOnderzoek een bericht met de mededeling dat het wederom voor Intomart GfK heeft gekozen voor de meting van de kijkcijfers voor televisie. En dat voor de periode 2011 – 2015. Dit onderzoek bevond zich afgelopen tijd in een tenderfase, waar Intomart GfK nu als winnaar uit naar voren is gekomen. Naast Intomart GfK, dat nu ook de kijkcijfers meet en registreert zal SKO ook gaan samenwerken met Nielsen. Deze samenwerking betreft de registratie en harmonisatie van programma’s en spots. Voor het onderzoek naar online televisiekijken zal SKO zich wenden tot Intomart GfK en Nedstat BV.


Bas de Vos (directeur SKO). ‘De Nederlandse markt heeft na lang en wijs beraad besloten de best beschikbare opties te kiezen. Hiermee zijn we als televisiemarkt zeker van een kijkonderzoek dat ons, ook in een sterk ontwikkelende markt, voorziet van betrouwbare en bruikbare kijkcijfers. Het is in dit stadium van onderhandeling nog te vroeg de exacte technische details te communiceren. Hierop komen we in een later stadium uiteraard in detail terug’.

Als alle afspraken over het kijkonderzoek 2011-2015 definitief zijn zal SKO daarover de markt middels een persbericht en informatiebijeenkomst uitgebreid verder informeren.

Alle bureaus van harte met deze uitkomst!!

23.087 x bekeken
Scroll naar boven