De Stichting Internetreclame (STIR) heeft in de maand maart het Webmeterpanel uitgebreid van 8.000 naar 10.000 respondenten. Hiermee is de laatste stap gezet in het gefaseerd vergroten van het panel. De gefaseerde uitbreiding van het panel is een bewuste strategie geweest van STIR. Bij de start van het onderzoek in april 2005 bestond het panel uit 4.000 respondenten. Dit aantal was op dat moment voldoende om de grotere sites betrouwbaar te kunnen meten. Naarmate ook kleinere sites tot STIR toetraden werd het panel stapsgewijs vergroot om de betrouwbaarheid te kunnen waarborgen.
In het panel van STIR zijn ook 1.000 respondenten opgenomen die nooit op internet komen. Dit is bewust gedaan om het panel niet alleen voor de surfpopulatie representatief te laten zijn, maar voor de gehele Nederlandse bevolking. Hierdoor is de output van STIR goed te vergelijken met de andere mediabereiksonderzoeken. De laatste uitbreiding naar 10.000 respondenten is de laatste in een reeks van drie. De eerdere uitbreidingen vonden plaats in oktober 2006 en april 2007 en waren respectievelijk 1.000 en 3.000 respondenten groot.