In de meest recente editie van de ICT-barometer noemt Ernst & Young de acceptatie van mobiel internet ronduit treurig. De ICT Barometer laat zien dat slechts 25% van de onderzochte managers gebruik maakt van deze dienst. Wat het gebruik vooral tegenhoudt zijn de hoge kosten. De kleine groep die wel gebruik maakt van de dienst is het meest te spreken over de betrouwbaarheid. Daarnaast is er een opmerkelijk verschil in acceptatiegraad tussen mannen en vrouwen in managementfuncties. Mobiel internet kent in die groep relatief gezien drie keer zo veel mannelijke als vrouwelijke gebruikers.
“Bereikbaarheid, waar je ook bent, wordt steeds belangrijker en dat zal in de toekomst alleen maar toenemen. De relatief lage acceptatie van mobiel internet valt dan ook enorm tegen”, zo constateert Ernst & Young. “Anno 2007 kun je dit ronduit treurig noemen. Prioriteit één is dat providers hun prijzen sterk laten dalen. Daardoor zal het gebruik van mobiel internet pas een vlucht gaan nemen. Zeker onder vrouwen ligt nog een groot marktaandeel te winnen.”
Verder in de barometer de constatering dat de dienstverlening in de ICT-sector te wensen overlaat. Dit ondanks het feit dat de budgetten voor ICT wel flink zijn toegenomen.
Voor het tweemaandelijkse onderzoek werden voor deze editie 607 directeuren, managers en professionals uit het bedrijfsleven en overheid ondervraagd.
‘internet valt me dan ook’ quote uit je stukje; ik zou dat ‘me’weghalen, het lijkt alsof je ene ‘ernst & young’citeert:)
goeie tip. is aangepast.
Met dit soort tarieven zal de acceptatie ook niet snel veranderen:
http://www.upstream.nl/comments.php?id=589_0_1_0_C
Oeps, jij ‘verbelt’ net zoveel als mijn hele vakantiebudget . . . Zelfs met een Nokia in Finland ;-(
Wij hebben de oplossing dat mobiel internet een hype zal worden!
Nou, R. van Staveren, ‘k ben benieuwd. The floor is yours . . .
Internet en marketing zijn niet meer weg te denken zoals prive als in het zaken wereld. Kortom, wie met de tijd mee gaat, weet dat mobiele internet een lange toekomst heeft
JNB Web Promotion