De soccernomie komt op stoom

De breedbeeld- en LCD-schermen vliegen inmiddels over de toonbank. Volgens een bericht in De Telegraaf vandaag hebben ze bij de Media Markt nog niet eerder zoveel van dergelijke apparaten verkocht. In tegenstelling tot twee jaar geleden, toen veel breedbeeldkijkers nog naar zwarte balken rondom het scherm moesten kijken, kan er nu ‘breeduit’ genoten worden van het voetbal. Het WK-toernooi wordt namelijk in breedbeeld uitgezonden. Conventionele kijkers (zoals ondergetekende) missen daardoor een stuk van het veld. Dat beweert althans de directeur van Media Markt. Wat een geweldig verkoopargument!!

Het kleine aantal beschikbare kaarten en een toenemend verbod op grote openbare voetbalschermen zou de voetballiefhebber naar de winkel jagen om daar een nieuwe televisie te kopen. Hiermee lijkt de soccernomie voorzichtig op stoom te komen. Al eerder werd aangegeven dat voetbal een aanjager van de economie is. Een impuls van zo’n € 200 miljoen is niet ondenkbaar.

Volgens Philips zitten er tijdens de WK 3,2 miljoen in een stadion en verblijven er 30 miljard mensen thuis voor de buis om het toernooi te volgen.

5.939 x bekeken
Scroll naar boven