Vandaag publiceert NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) de nieuwe bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften. Dit is de tweede publicatie sinds NOM is overgestapt van TNS-NIPO naar Intomart GfK en dus ook de tweede cijferreeks op basis van nummerbereik. De eerste publicatie stamt uit oktober 2007 en werd goed ontvangen in de markt. Het nieuwe rapport van de Print Monitor bevat gegevens over het bereik van dagbladen en tijdschriften in de periode januari tot en met december 2007. De cijfers staan in deze PDF.
In de rapportage van de niewe NOM Print Monitor (NPM) zijn de volgende nieuwe titels opgenomen: More Than Classic, Red, Triv‘, De Pers, anwbAuto, DAG, DIVA en Vrouw. Verder wordt in een aparte rapportage voor het eerst de leesduur voor dagbladen opgenomen. Er is een grote vernieuwing doorgevoerd in de manier van vragen naar leesduur bij dagbladen. De gegevens over de leesduur zijn nu veel nauwkeuriger gemeten. Er wordt gevraagd naar het lezen van doordeweekse nummers en weekendnummers van dagbladen. Deze vraag wordt voorgelegd aan alle respondenten die in de afgelopen 12 maanden een dagblad hebben gelezen (totaalbereik).
Reacties