Aan alles komt een eind. Zo ook aan het Centraal Bureau voor Couranten Publiciteit, oftewel Cebuco dat na maar liefst 78 jaar trouwe dienst van de markt verdwijnt. Deze stap is onderdeel van de verbredingsstrategie die NDP Nieuwsmedia in 2010 is gestart. De focus gaat nu nog meer richting onderzoek en veel minder naar promotie. De brancheorganisatie vertegenwoordigt inmiddels nieuwsmedia op alle platforms zoals print, digitaal, radio en televisie. Op het vlak van onderzoek zal NDP Nieuwsmedia zich in het bijzonder richten op de door de leden beoogde integratie van de bestaande bereiksonderzoeken voor print, internet, radio en televisie. NDP Nieuwsmedia zal zich in bestuurlijk en onderzoekstechnisch opzicht sterk blijven maken voor betrouwbare bereikcijfers. Voor adverteerders, mediabureaus en de sales- en marketingafdelingen van de leden blijft de brancheorganisatie een belangrijke partner op het gebied van onderzoek en analyse. Olaf Croon (r) Erik Grimm (l) vormen het beoogde team om deze opdracht gestalte te geven. Dit zal gebeuren onder de vlag van NDP Nieuwsmedia (Bron: NDP Nieuwsmedia).
Alvast heel veel succes Olaf en Erik! Ik ga de naam Cebuco toch een beetje missen denk ik. En hoe gaan ‘Cebuco-gebieden‘ dan nu heten? Toch niet NDP Nieuwsmedia-gebieden?