Uit de ‘nieuwe’ oplagecijfers over het derde kwartaal 2006 blijkt dat de dagbladen iets beter presteren dan de tijdschriften. Bij de dagbladen bleef de totale oplage ongewijzigd staan op zo’n 4,6 miljoen. De publiekstijdschriften moesten toezien dat de stapel kromp met 3,1%. De landelijke dagbladen leverden 2% oplage in, de regionale 1% en de grootste stijging zat ‘m voor de zoveelste keer bij de gratis dagbladen. De gezamenlijk oplage van Metro en Sp!ts steeg maar liefst 13% en kwam uit op bijna 784.000 exemplaren.
Alle dagbladtitels staan in onderstaande tabel, gesorteerd op groei-%:
Bron: HOI Instituut voor Media Auditing
De totale oplage van publiekstijdschriften daalde zoals gezegd in het derde kwartaal met 3,1% ten opzichte van het derde kwartaal van 2005. Stijgingen waren er bij de culinaire bladen en managementbladen. Grootste stijger onder de culinaire bladen was Elle Eten, dat de oplage met 66% zag toenemen tot 79.000 exemplaren. Bij de managementbladen stegen Beleggers Belangen, Management Team, Quote en Intermediair.