De nieuwe cijfers van NMO Lezen laten zien dat ANWB nog steeds een koppositie heeft als het gaat om de ’totaal verspreide oplage’. Kampioen staat met een oplage van bijna 4 miljoen exemplaren bovenaan en behaalt daarmee een aandeel van 29%. De top 10 titels ziet er als volgt uit:

Op afstand volgen de retailers AH en Superunie met respectievelijk Allerhande en Boodschappen. Samen met Kampioen zijn dit de enige drie titels met een ‘miljoenenoplage’.
In totaal werden 108 titels gemeten die samen goed zijn voor bijna 14 miljoen exemplaren in de periode Q3 2023 tot en met Q2 2024. De tien grootste titels zijn goed voor een aandeel van 71%.
Met de Kampioen als absolute nummer één is ANWB ook meteen de grootste uitgever. Samen met de Kampeer Kampioen komt de oplage net iets boven de 4 miljoen uit en bedraagt het aandeel 29%.

Bron: NMO Lezen (Q3-2023 tot en met Q2-2024)
Als we kijken naar het aantal titels dan steekt DPG Media er met kop en schouders bovenuit. De 27 titels hebben een gezamenlijke oplage van 2,2 miljoen en een aandeel van 16%.
Kampioen wordt door NMO Lezen gezien als een gezinsblad. Daarmee is deze categorie al snel de grootste gevolgd door de culinaire bladen.

De vrouwenbladen hebben het grootste aantal titels in oplagetelling. De 21 titels zijn goed voor een aandeel van 8%.
Alle cijfers zijn afkomstig van NMO Lezen. Je kan deze cijfers bekijken en downloaden in het dataportaal van NMO.