GfK wint Hans du Chatinier AMMA 2015

Vandaag zijn de nominaties bekendgemaakt van de AMMA’s 2015, die op 21 mei a.s. worden uitgereikt in Theater Amsterdam. Eén ding is zeker, GfK gaat er één winnen. Het onderzoeksbureau participeert in elk van de drie nominaties in de categorie Hans du Chatinier. Dat is de categorie waar de prijzen voor beste Mediaonderzoek worden gewonnen. De drie nominaties zijn Online goes mobile, Bereik van radioreclame en Focus on Teens. Naast deze drie cases zijn er dit nog 26 andere nominaties, verdeeld over in totaal 10 categorieën. Op basis van ingezonden cases zijn de nominaties in 8 categorieën door 8 verschillende jury’s in twee juryronden bepaald. In de categorie Carl Lipp-prijs zijn de nominaties bepaald aan de hand van de resultaten van een door GfK (heb je ze weer) uitgevoerde online enquête onder mediabureaus en adverteerders. De genomineerden voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn door een speciale jury gekozen tijdens een workshop. De deelnemende mediatalenten moesten een ‘real life’ case voor Microsoft uitwerken en presenteren. De genomineerden voor dit jaar zijn:

YIM Mediatalent van het jaar
Bobbie Hollanders- Spring Creek
Denise Huisman – PHD
Marlot Lutjenkossink – MediaCom

Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)
Fanneke Schoemaker-Krol – SBS
Maaike van Vorstenbos – Exterion Media
Rick Vriesema – Exterion Media

Beste Media-innovatie
Programmatic digital out of home advertising – Cadreon, My Adbooker, CS Digital Media
Second Screen 5000e GTST – RTL Nederland, Endemol

Hans du Chatinier-prijs
Bereik van radioreclameblokken – GfK, NLO
Focus on Teens – Carat, GfK, SMALL, Pointlogic
Online goes mobile – GfK, PMA, Vinex

Beste Interactieve Mediastrategie
Ikea Pinterest kamer – MEC, PR bureau Nieuwslab
Mentos Roadtrippers – Carat, Content Partnerships
Vodafone Roaming – Blue Mango Interactive, TBWA

Beste Creatieve Gebruik van een Medium
Heineken Twelftal – Starcom, Boomerang Create
Microsoft IE meets 22tracks – UM Studios, UM, Vice Media
PostNL DM stunt op Marcom14 – Vizeum, Isobar

Beste Mediastrategie
ING Financieel Fit – Mindshare, JWT Amsterdam
Jack Daniel’s Future Legend – UM Studios, UM, Vice Media
Alzheimer Muziekherinneringen – Mindshare

Media-adverteerder van het jaar
Heineken – Starcom
Jumbo – UM
Samsung – Starcom

Media-exploitant van het jaar
BrandDeli
Exterion Media
RTL Nederland

Mediabureau van het jaar
MediaCom
Starcom
UM

5.727 x bekeken
Scroll naar boven