• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

DDMM meet nu ook mobiel bereik

Door Peter Wiegman 
op 13 mei 2014 

Volgende week zullen VINEX en PMA tijdens Digital Marketing Live de eerste mobiele meetresultaten van DDMM presenteren. Dit zal in samenwerking met GfK gebeuren. De publicatie van ‘mobiel bereik’ is niet het enige, voor het eerst kan nu ook het netto bereik van websites en apps als geheel worden bepaald voor de combinatie van pc, smartphone en tablet. Dan is duidelijk wat mobiel toevoegt aan website bereik  en niet onbelangrijk, hoe groot is de overlap. Daar zijn uitgevers, maar ook mediaplanners, al lang naar op zoek. In het verleden zijn online cijfers wel eens gecombineerd met papieren bereik en nu wordt online dus gecombineerd met mobiele websites en apps op zowel smartphones als tablets. Dat is redelijk uniek. 

Met ingang van de aprildata worden de meetgegevens bovendien verrijkt met meer dan 300 achtergrondkenmerken van de bezoekers. Alle data worden dan ter beschikking gesteld voor mediaplanning. Het publiceren van de mobiele bereiksdata is een belangrijke stap in multi-device measurement. Het integreren van web- en mobiele bereiksdata is een technisch complex proces dat wereldwijd nog maar op beperkte schaal wordt toegepast. Voor de meting van het gebruik van mobiele devices is een geavanceerde techniek ontwikkeld. Daarnaast is de integratie van web- en mobiel bereik middels modellering een technische uitdaging geweest.

Voor het eerste kwartaal van 2014 zijn de geïntegreerde bereiksdata op maandniveau beschikbaar. Met ingang van de aprildata verschijnen de gegevens op gedetailleerd niveau in de planningssoftware, inclusief de uitgebreide set achtergrondkenmerken.

Het DDMM (Dutch Digital Media Measurement) onderzoek is door GfK ontwikkeld in opdracht van VINEX, de vereniging van internet exploitanten en van PMA, de overkoepelende organisatie van media adviesbureaus. Doel van dit initiatief is het ontwikkelen van een branchebreed gedragen standaard voor digitaal bereiksonderzoek.

De eerste DDMM geïntegreerde onderzoeksresultaten worden gepresenteerd voorafgaand aan het Digital Marketing Live congres, om 9.00 uur in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Channels: Internet Mobiele telefonie-SMS Online
8.897 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close