Nieuwe NOM Print Monitor is uit

Vandaag publiceert NOM de nieuwe jaarrapportage van de NOM Print Monitor (NPM 2010-II/2011-I). Het rapport bevat de gegevens over het bereik van dagbladen en tijdschriften in de periode juli 2010 t/m juni 2011. In deze periode hebben 22.071 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan aan het bereiksonderzoek. Deze steekproef staat voor 13.845.000 Nederlanders van 13 jaar of ouder. Het zou te ver gaan om alle gegevens hier te publiceren. De belangrijkste bereiksresultaten staan in dit persbericht dat vanochtend door NOM is uitgegeven.


Sinds eind vorig jaar publiceert NOM ook een gekoppeld bestand van NOM Print Monitor en NOM Doelgroep Monitor. Daarin zijn voor alle respondenten zowel het mediagedrag alsook hun consumentenkenmerken opgenomen. Dit geeft veel nieuwe analysemogelijkheden zowel voor kleinere titels als voor doelgroepen. Het NPDM 2010-II/2011-I wordt ongeveer anderhalve maand later gepubliceerd dan de NPM (eind november 2011). Daarin zullen voor het eerst ook leefstijltypologieën voor alle respondenten gepubliceerd worden. NOM heeft afgelopen jaar besloten om het leefstijlmodel van het NPO (Publieke Omroep) in het onderzoek op te nemen. Dit model wordt ook in andere mediabereiksonderzoeken (SKO, STIR, RAB) toegepast. Dit betekent dat er voor deze doelgroepen multimediaal gedrag goed in kaart gebracht kan worden.

Sinds begin september heeft NOM een vernieuwde website die onder andere ook meer mogelijkheden biedt voor de gebruikers. De site is frisser, informatiever en bied meer interactiemogelijkheden voor gebruikers. Zo kunnen NOM klanten vanaf nu de rapportages van de publicaties downloaden vanaf een besloten gedeelte van de site. Kijk op www.nommedia.nl.

15.998 x bekeken
Scroll naar boven