De activiteiten van GfK Intomart B.V. uit Hilversum, zeg maar het vroegere Intomart en GfK Panel Services Benelux B.V uit Dongen, worden vanaf januari 2016 ondergebracht in GfK Netherlands B.V. Margret Schuit en Rein Wiendels vormen gezamenlijk de directie van beide BV‚s die gevestigd blijven op drie verschillende locaties (Dongen, Hilversum en Amstelveen). In Nederland bestaan vanaf januari 2016 twee juridische entiteiten: GfK Netherlands B.V. en GfK Retail & Technology Benelux B.V. Paul van Niekerk, huidige directeur van GfK Hilversum, is benoemd tot Regional Lead Audience Measurement & Insights (AM&I) voor de regio South West Europe. In deze rol zal hij zich volledig gaan richten op de regionale ontwikkeling en groei van Audience Measurement. Paul: “In Nederland hebben we de afgelopen jaren veel belangrijke innovaties doorgevoerd op het gebied van Audience Measurement. Ik ga de kennis en ervaring die we hier hebben opgedaan, nu inzetten om ook in de andere landen binnen Zuid West Europa AM&I verder te ontwikkelen.”
Van Niekerk volgde drie jaar geleden Leendert van Meerem op als algemeen directeur van GfK Hilversum. Daarvoor was Van Niekerk directeur van SPOT, het promotie-orgaan van de TV-markt in Nederland.
In Nederland wordt Liesbeth Nekkers aangesteld als Head of Audience Measurement & Insights. Zij zal samen met de nog aan te trekken Industry Lead Media & Entertainment, alle mediabelangen van GfK gaan behartigen.