Nielsen Media Research Nederland breidt haar activiteiten uit in de Belgische advertentie- en mediamarkt. Inmiddels levert Nielsen aan een aantal Belgische (media-) bedrijven informatie over mediabestedingen en personeelsadvertenties. Met andere bedrijven is Nielsen momenteel in gesprek. Ook is Nielsen in België begonnen met de verkoop van het product AdRelevance van zusterorganisatie Nielsen Online (v/h Netratings). AdRelevance biedt dagelijks inzicht in de online advertentie-uitingen en campagnes voor producten en diensten in België.
Uit de gesprekken die Nielsen met haar Belgische klanten voert blijkt dat deze niet onverdeeld tevreden zijn met de informatie over de mediabestedingen die nu voor de Belgische markt beschikbaar is. Voor een aantal van de klanten was dit reden om (een deel van) de advertentieregistratie uit te besteden aan Nielsen Media Research in Nederland.
Net als in Nederland zal Nielsen daarnaast ook in België nauwer samen gaan werken met zusterorganisatie Nielsen Consumer (v/h AC Nielsen). De samenwerking past in de ‘One Nielsen approach’ van moederbedrijf The Nielsen Company, waar Nielsen Media Research en Nielsen Consumer onderdeel van uit maken. De bedoeling daarvan is dat in de nabije toekomst via één loket de gezamenlijke en geïntegreerde diensten van Nielsen aan de markt aangeboden kunnen worden.
Bron: Nielsen Media Research
Wel ingewikkeld hoor al die Nielsen winkeltjes: Nielsen Media Research, Nielsen Online voorheen Nielsen //Netratings, Nielsen Consumer voorheen AC Nielsen en dat allemaal onder de Nielsen Company.