In 2007 wordt voor de derde keer het Mediabelevingsonderzoek gehouden. Dit keer noemen de uitvoerders het zelfs Mediabeleving 2007 Plus. De Plus staat hier voor meer mensen (grotere steekproef), meer merken en meer media. Het onderzoek wordt uitgevoerd door TNS NIPO/Veldkamp. Naast de standaard mediumtypen is er in de nieuwe editie ook aandacht voor o.a. narrowcasting en het meten van aandacht/engagement. Ook zullen er metingen plaatsvinden naar het gebruik van RTV-programma’s en printtitels via online kanalen zoals internet en mobile.
Het veldwerk van Mediabeleving 2007 Plus start in april van dit jaar. De steekproef zal verhoogd worden van 1.000 naar 1.500. Dit levert straks grotere analyse mogelijkheden op en ook de kleinere media hebben zo kans op een meer betrouwbare meting.
Meer informatie over participatie in het onderzoek en de kosten van de afname van de data is verkrijgbaar bij Vincent Kuijpers van TNS NIPO en Stephan van Velthoven van Veldkamp.
Reacties