De invloed van internet

Op Frankwatching een zeer uitgebreid verslag (zoals we dat van Frank gewend zijn) van de eerste congresdag van Consumententrends. Dat gaan we hier allemaal niet herhalen. Moet u zelf maar lezen. Misschien wel aardig om de trends van Goos Eilander (Trendbox) hier alvast te noemen. Hij presenteerde vanuit het Life and Living-onderzoek ondermeer de volgende ontwikkelingen:

“¢ 16% van de Nederlanders vindt dat door het gebruik van internet het contact met anderen minder persoonlijk is geworden (in 2004 was dat nog 11%)
“¢ 21% daarentegen vindt dat men door internet in het privé-leven met meer mensen contact heeft dan daarvoor (in 2004 was dat nog maar 14%)
“¢ 56% van de Nederlanders kan niet meer zonder de hedendaagse technologie (zoals computers, internet, mobiele telefonie, home entertainment etc.)
“¢ 26% leest minder kranten of tijdschriften dan vroeger omdat ze meer informatie van internet halen
“¢ 87% van de Nederlanders maakt thuis gebruik van internet (vorig jaar nog 84%)
“¢ 63% van de Nederlanders koopt wel eens wat via internet (vorig jaar nog 55%)

Lees verder op Frankwatching.

14.784 x bekeken
Scroll naar boven