Kopen: Media en reclame

Een ieder die zich een beetje professioneel in de media en reclame beweegt moet de nieuwe versie van het boek ‘Media en reclame’ in zijn bezit hebben. Een overzichtelijk document met alle mogelijke informatie over mediaonderzoek, mediastrategie, uitgebreide marktbeschrijvingen per mediumtype en als toetje ook nog een toekomstvisie. Het boek staat onder redactie van John Faasse, Marjolein Moorman en Peter Neijens, maar kent naast dit trio een keur aan prominente co-writers. Een samenvatting van het boek staat hieronder met daarbij ook een korte inhoudsopgave. Leden van de MWG krijgen een korting van 6,50 euro. Bruto kost het boek 39 euro en is o.a. hier te bestellen. Tevens is er een voorproefje te zien.

Samenvatting

Media en reclame zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden: enerzijds zijn de media grotendeels afhankelijk van reclame-inkomsten, en anderzijds zijn adverteerders afhankelijk van media om hun boodschap over te brengen. Een reclameboodschap kan immers pas effect hebben als het publiek er ook daadwerkelijk mee wordt geconfronteerd, of dat nou is via televisie, internet, een dagblad of een bushokje. Hoe een reclameboodschap het beste onder de aandacht van het publiek kan worden gebracht, is de centrale vraag van dit boek.

Nog nooit is de keuze aan media en reclamevormen zo groot geweest. Adverteerders en media-exploitanten zoeken steeds naar betere, efficiëntere en beter meetbare alternatieven. Het aantal nieuwe termen en begrippen is explosief gestegen en weinigen kennen alle ins en outs van de digitale media. In deze 2010 editie van ‘Media & Reclame’ zijn de hoofdstukken geactualiseerd en hebben nieuwe ontwikkelingen een plaats gekregen. De teksten zijn wederom geschreven door experts uit wetenschap en praktijk.

In het eerste deel van het boek gaan de auteurs in op de strategische en tactische uitgangspunten van mediastrategie en mediaplanning, en sluiten af met een overzicht van de spelers en ontwikkelingen binnen de mediaplanningsmarkt. Het tweede deel van het boek behandelt de verschillende mediumtypen en sluit af met een hoofdstuk over de wijze waarop combinaties van verschillende mediumtypen kunnen worden ingezet in een multimediastrategie.
In het afsluitende deel is een voorbeeld opgenomen van een mediaplanningcase uit de praktijk. Deze case illustreert op heldere wijze hoe doelstellingen kunnen worden omgezet in strategie en vervolgens in concrete acties. Tot slot wordt een beeld geschetst van de toekomst van het mediaonderzoek in de dynamische en snel evoluerende praktijk van media en reclame.

Inhoudsopgave
Inleiding

Deel 1
Mediastrategie en mediaplanning

1. Mediastrategie
2. Kernbegrippen in mediaplanning
3. Mediaonderzoek
4. Spelers en ontwikkelingen in de mediaplanningsmarkt

Deel 2
Reclame in verschillende media

5. Reclame in printmedia
6. Televisiereclame
7. Radioreclame
8. Buitenreclame
9. Brievenbusreclame
10. Internetreclame
11. Reclame in overige media
12. Multimedia

Deel 3
Praktijk en de toekomst

13. Mediacase ‘Fietslampjes’
14. Toekomst van het mediaonderzoek

8.705 x bekeken
Scroll naar boven