Vandaag is de vernieuwde website/blog Marketingfacts.nl live gegaan. Na een Facebook-hoax eerder deze week konden we vandaag het resultaat aanschouwen. En we kunnen niet anders dan Marco en z’n team feliciteren met het redesign. Zowel de voorkant als de achterkant zijn helemaal op de schop gegaan. De content heeft weer een prominentere plek gekregen en de brij aan artikelen is beter opgedeeld in heldere channels. Maar belangrijker nog, er is nu ook een research-deel waarin veel cijfers en rapporten te downloaden zijn. Daarnaast heeft Marketingfacts ook ruimte gemaakt voor een Stats Dashboard. Hierin vind je allerhande standaard statistieken zoals mediabestedingen of marktaandelen van social media. Handig!!
Marketingfacts is van oorsprong een blog over cijfers en trends en het was Marco Derksen die mij in 2004 inspireerde om Mediaonderzoek.nl op te zetten. Destijds heette Marketingfacts overigens nog Mediafacts, maar dat schepte teveel verwarring met het blad Mediafacts. Vandaar de naam Marketingfacts, eigenlijk een veel betere naam.
Marketingfacts nieuwe stijl is gebaseerd op vijf speerpunten:
– Een opfrisbeurt voor het design van de site;
– De channels op Marketingfacts prominenter in beeld brengen;
– Relevantie binnen de channels aanbrengen;
– Verbeteren van de performance;
– Een omgeving voor research inrichten
Een redelijk eenvoudig lijstje zo van de buitenkant, maar als je er eenmaal aan begint kan ik me voorstellen dat echt alles overhoop gaat. En dat is ook gebeurt zo te zien. Dit artikel geeft een mooi overzicht van het denken en de werkzaamheden achter het redesign en inspireert mij ook nu weer om kritisch naar m’n eigen boemeltje te kijken.
Nogmaals, mooi werk Marco. Keep up the good work!!