Nielsen helpt media-exploitanten, uitgevers, media- en reclamebureaus en adverteerders bij het verkijgen van inzicht in de ontwikkelingen in de media- en reclamemarkt. Deze informatie is essentieel voor de bedrijfsvoering van deze partijen en wordt onder andere gebruikt in managementrapportages, verantwoording richting klanten, marktaandelen analyses en het identificeren van kansen en bedreigingen.
Om dit te bereiken levert Nielsen informatie over de bruto mediabestedingen in vrijwel alle mediumtypen en realiseert ze vergelijkbaarheid in mediadruk op adverteerders- en productniveau, ongeacht het mediumtype. Naast de mediabestedingen levert Nielsen ook de advertentie-uitingen in deze mediumtypen, zodat haar klanten ook inzicht hebben in de tone-of-voice van advertenties en de doelgroepen die aangesproken worden.
Daarnaast helpt Nielsen klanten hun marketing zo te plannen dat ze hun meest waardevolle consumenten bereiken en begrijpen. Hebben consumenten de advertentie daadwerkelijk gezien (Reach), heeft de advertentie hun houding beïnvloed (Resonance) en is het gewenste sales effect bereikt (Reaction)?
Oplossingen
Nielsen heeft verschillende oplossingen voor:
- het monitoren van de ontwikkelingen van de mediabestedingen voor producten en diensten
- het monitoren van de ontwikkelingen in de personeelsadvertentiemarkt
- inzicht in reclame-uitingen
- onderzoek naar effectiviteit van online advertenties
- onderzoek naar effectiviteit van adverteren (ROI)
- neurosience
Deze informatie is toegankelijk via complete (online) software-oplossingen, maatwerkrapporten en standaardpublicaties.
Monitoren ontwikkelingen mediabestedingen producten en diensten, inclusief reclame-uitingen
Welke bedrijven adverteren voor welke producten, wanneer, welke media zetten zij in en hoeveel besteden ze? Wat zijn de ontwikkelingen van de mediabestedingen per mediumtype?
Nielsen Ad Dynamix
Advertenties zijn een belangrijke inkomstenbron voor media-exploitanten en de manier voor adverteerders om in contact te komen met consumenten. AdDynamix helpt de media- en reclamemarkt in kaart te brengen. Met marktaandelen-, misser-, branche- en concurrentieanalyses kunt u uw eigen positie in de markt bepalen. U maakt kansen en bedreigingen inzichtelijk, zodat u direct kunt reageren. Met Nielsen Ad Dynamix kunnen ook managementrapportages gemaakt worden over de ontwikkelingen binnen uw eigen mediumtype, uw eigen media en die van de concurrentie.
Creative Search
- levert dagelijks online reclame-uitingen. Via verschillende zoekmogelijkheden kunnen campagnes van adverteerders inclusief bestedingen opgezocht en bekeken worden, waarmee informatie over de strategie van concurrenten wordt verkregen. Via de Alert-optie worden nieuwe uitingen direct per email aan u geleverd, zodat de ontvanger als eerste weet wanneer, waar en hoe concurrenten adverteren.
Nielsen Ad Dashboard
- is een online service voor adverteerders en sales-afdelingen van media-exploitanten, die snel en eenvoudig advertentiegedrag van concurrenten en de reclameactiviteiten binnen een markt inzichtelijk maakt.
Nielsen Global AdView
- levert informatie over de mediabestedingen en reclame-uitingen van adverteerders in meer dan 80 landen. Daarmee biedt het inzicht in welke landen deze bedrijven adverteren en in welke media, met welk budget en of ze voor ieder land aparte reclame-uitingen gebruiken of juist dezelfde. Analyses van de internationale mediabestedingen van bedrijven kunnen gemaakt worden op adverteerder-, merk- en productniveau.
Jaarrapport Bruto Mediabestedingen
- is een naslagwerk over marktontwikkelingen op mediagebied. Het rapport plaatst de ontwikkeling van de bruto mediabestedingen voor producten en diensten in een economisch perspectief. Naast een overzicht van de totale mediabestedingen van het afgelopen jaar worden per mediumtype onder andere de mediabestedingen weergegeven, de grootste adverteerders en de invloed van seizoenen.
Jaarrapport Netto Mediabestedingen
- biedt inzicht in de totale netto mediabestedingen in Nederland. De cijfers in dit jaarrapport zijn gebaseerd op onderzoek naar de werkelijke advertentieomzetten, inclusief verleende kortingen, van uitgevers en media-exploitanten. Daarnaast wordt een prognose uitgesproken voor het komende jaar. Via Het halfjaarrapport Netto Mediabestedingen wordt halverwege een update gegeven van de netto mediabestedingen.
Global AdView Pulse
- is het meest complete en geharmoniseerde rapport over mediabestedingen, waarmee Noord-Amerika, Asia Pasific, Europa en Afrika in kaart worden gebracht op basis van alle grote mediumtypen: televisie, radio, out of home, bioscoop en internet. In dit rapport vindt u een overzicht van de mediatrends op mondiaal niveau, per land en een overzicht van de top 20 adverteerders. Tevens hebben experts uit ieder land commentaar toegevoegd op de trends in hun markt om de ontwikkelingen te verduidelijken.
Monitoren ontwikkelingen personeelsadvertenties
Job Dynamix
- biedt inzicht in de markt voor personeelsadvertenties en vacatures. Welke bedrijven plaatsen personeelsadvertenties, welke media en welke sites schakelen zij in, voor welke functies adverteren zij? Verder biedt Nielsen inzicht in de ontwikkelingen op de personeelsadvertentiemarkt, bijvoorbeeld per mediumtype en per branche.
Onderzoek effect reclame
Marketing Mix Modelling
- Voor het maken van mediaplannen is het van belang om te weten welke mediumtypen het beste voor een merk ingezet kunnen worden. Welk mediumtype of welke combinatie van mediumtypen levert de hoogste ROI op? En hoe moet de planning er uit zien, hoeveel weken na de campagne blijft het positieve effect op de verkopen zichtbaar? Een media studie met Marketing Mix Modelling geeft inzicht in wat het effect op de verkopen is van de ingezette mediumtypen.
Nielsen Neuro
- Er gebeurt veel in het brein van de mensen. Neuro wetenschappen helpen te ontdekken wat mensen denken en niet vertellen. Door te combineren van wat mensen vertellen en wat mensen werkelijk denken, ontstaat een veel completer beeld van de consument en ontstaan veel meer mogelijkheden om alle marketingtools efficiënt in te zetten.