Puber publiceert superpaper

Vandaag gezien op MSN/Z24. Een 15-jarige scholier die stage loopt bij de prestigieuze zakenbank Morgan Stanley, zag zijn onderzoek over mediagebruik door jongeren opeens wereldwijd gepubliceerd. Met groot succes. De tiener, Matthew Robson, kreeg als opdracht om het mediagebruik van zijn leeftijdgenoten in kaart te brengen. De reacties op Robsons rapport waren overweldigend. Morgan Stanley werd plat gebeld en gemaild met reacties van fondsbeheerders en topbestuurders. Het onderzoek genereerde vijf tot zes keer meer respons dan normaal.


Geen gebruik Twitter
Matthew Robson schreef dat zijn leeftijdgenoten géén gebruik maken van Twitter. Advertenties, ook die online, vinden ze irritant en meestal irrelevant. Ze communiceren onderling meer via games dan via de telefoon. Tijd en geld spenderen ze vooral aan de bioscoop, concerten en video-spelletjes. Over twitter schrijft Robson: “Facebook is popular as one can interact with friends on a wide scale. On the other hand, teenagers do not use twitter. Most have signed up to the service, but then just leave it as they release that they are not going to update it (mostly because texting twitter uses up credit, and they would rather text friends with that credit). In addition, they realize that no one is viewing their profile, so their “˜tweets‘ are pointless.”

Robson was vernietigend over kranten: hij kende geen enkele tiener die regelmatig een krant las omdat ze, in de woorden van Robson, niet lastiggevallen willen worden door pagina’s en pagina’s aan tekst, als ze ook samenvattingen online en op televisie kunnen vinden.

Bron: MSN/Geld 13 juli 2009

De complete PDF staat hier. Vooral deze is leuk:

16.859 x bekeken
Scroll naar boven