Het zijn drukke tijden bij de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciele Communicatie (SWOCC). Net het tienjarig bestaan gevierd, een nieuwe website en dan ook nog een aantal nieuwe publicaties. Het zijn drie uitgaven over de drie belangrijkste ingrediënten van SWOCC: Mensen, Begunstigers en Onderzoek.
Het drieluik biedt een mooi overzicht van tien jaar SWOCC, hoe het allemaal is ontstaan, wie zich ervoor hebben ingezet en welke bedrijven de stichting hebben gesteund. Het boek “˜Onderzoek‘ bundelt tien jaar SWOCC onderzoek en biedt hiermee een praktisch naslagwerk. Met handige samenvattingen, een lijst met definities van belangrijke marketingcommunicatie-begrippen en een index met begrippen die behandeld worden in één of meerdere SWOCC-publicaties.
In ruim veertig publicaties en bijna twintig Wetenschap-Praktijk Ontmoetingen heeft SWOCC de afgelopen tien jaar gebouwd aan een wetenschappelijk fundament voor de communicatiepraktijk. De publicaties zijn ingedeeld in negen thema‘s: merkfunctie & merkwaarde, accountability, reclamestrategie, imago & identiteit, merk als mens, merkstrategie, geïntegreerde communicatie, aandacht & likeability en media. Zo is per interesseveld na te gaan wat SWOCC erover heeft gepubliceerd. Het boek bevat overzichtelijke samenvattingen van alle publicaties, met informatie over wat u in de praktijk met het onderzoek kunt.
Het drieluik van SWOCC is samengesteld door Tamare van der Peet. Zij is als onderzoekster verbonden aan SWOCC.