Wij van WC-eend . . .

Soms komen er wel eens onderzoekjes voorbij die heel sterk de geur van WC-eend om zich heen hebben. Vandaag ook weer. BrandDeli heeft in samenwerking met ZenithOptimedia uitgevogeld dat mannen in de leeftijd van 25-34 jaar (de Millennial Man) een perfecte ‘Me-Time’ hebben als ze televisiekijken en dan met name sport, comedy en/of een goede serie. Ze kijken dan met meer aandacht. Maar dat is nog niet alles. BrandDeli: “Opmerkelijk is dat de Nederlandse man verschil ervaart tussen de reclameblokken van de verschillende TV-zenders in Nederland, zo blijkt uit het onderzoek. De reclameblokken op de kleinere (thema) zenders worden als minder irritant gezien. Een aanzienlijk deel vindt namelijk dat de reclames op deze zenders beter zijn afgestemd op de persoonlijke interesses. Daarnaast hebben de mannelijke kijkers het gevoel dat de kleinere (thema-)zenders minder vaak reclame uitzenden en wordt er opgemerkt dat de reclameblokken korter zijn dan de reclameblokken op de brede TV-zenders.” Ik zeg alle budgetten naar BrandDeli!

Voor het onderzoek werd in de eerste fase een online community opgezet waarin mannen hun ervaringen over TV-kijken konden uitwisselen, waarop in de tweede fase een kwantitatief onderzoek volgde onder 519 mannen tussen de 25 en 34 jaar oud. Het onderzoek is uitgevoerd door ZenithOptimedia in opdracht van BrandDeli. Ik wist niet dat ZenithOptimedia ook een onderzoeksbureau was . . .

Ondanks dat er ook graag samen naar de TV wordt gekeken, blijkt 62% van de ondervraagden ook behoefte te hebben aan wat ‘Me time’ wanneer het op TV-kijken aankomt. Onder meer doordeweeks in de ochtend (Millennial mannen van 25-34 jaar!?) en in de late avond blijken goede momenten voor deze kijker om rustig en aandachtig naar zijn ideale TV-aanbod te kijken. Er wordt op maat en met name lineair gekeken naar favorieten zoals (misdaad-)series, comedy’s en sportprogramma’s. BrandDeli: “Met het selectieve, maar brede zenderaanbod blijkt BrandDeli goed aan te sluiten op de specifieke interesses van mannelijk Nederland.”

De uitkomsten zijn in een infographic samengevat.

4.311 x bekeken
Scroll naar boven