• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Langere kijktijd TV in 2012

Door Peter Wiegman 
op 8 januari 2013 

We hebben het afgelopen jaar langer voor de televisie gezeten dan in 2011. Gemiddeld was de kijktijd 3 uur en 16 minuten per dag. Dat is 2,5% langer dan in 2011 (3:11). De grote sportevenementen hebben volgens SKO een belangrijke geleverd aan de groei. Ook het uitgesteld kijken liet een groei zien. Dat steeg van 2,9% naar 3,2%. Klinkt nog niet veel, maar is toch zo’n 10%. Het meest bekeken programma in 2012 is een voetbalwedstrijd van 17 juni 2012: Voetbal EK Portugal- Nederland met 7.993.000 kijkers. De top 25 meest bekeken programma’s in 2012 zonder sport, wordt aangevoerd door Boer zoekt vrouw van 23 september 2012 met 4.273.000 kijkers.

Boer zoekt vrouw van 11 november 2012 is het meest uitgesteld gekeken programma’s via het televisiescherm met 448.000 kijkers. Ruim 1 op de 10 kijkers bekeek deze uitzending uitgesteld. De toplijst SKO WEB-TV (meest gestarte streams op internet) wordt aangevoerd door Wie is de Mol van 12 januari 2012, met 330.933 binnen een week opgevraagde streams.

Het marktaandeel in de avond (18:00- 24:00 uur) van de Publieke Omroep stijgt van 34,3% naar 37,7%. RTL Nederland daalt van 30,2% naar 28,5% en SBS daalt van 19,3% naar 17,0%. Nederland 1 heeft het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag (21,4%) als de avond (23,5%).

De SKO Light-zenders bereikten gezamenlijk gemiddeld per maand 71,8% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. De light-zenders zijn de digitale zenders die gemeten worden door SKO.

Het volledige bericht inclusief de cijfers is hier te bekijken.

Channels: Televisie
9.361 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close