De tweede editie van de Decision Makers Survey 2005 is gepubliceerd. Hieruit blijkt dat Management Team met 15% opnieuw het hoogste bereik heeft van alle management- en opiniebladen binnen de onderzochte doelgroep. De Zaak en Elsevier staan in de nieuwste cijfers op de tweede en derde plaats.
De Stichting Decision Makers Survey wordt gevormd door 12 uitgevers van dagbladen en tijdschriften: Audax Media, Elsevier Media Amsterdam, Het Financieele Dagblad, PCM Landelijke Dagbladen, SBP BV, De Zaak, Sdu Uitgevers, Scope Publishing, De Telegraaf, Weekbladpers Tijdschriften, Metro, Quote Media en VNU Business Publications.
De doelstelling van het onderzoek is meer inzicht geven in de groep personen in Nederland van 25-64 jaar die betrokken is bij besluitvormingsprocessen bij de aanschaf van producten of diensten binnen een onderneming. Deze groep personen, decision makers, bestaat uit directeuren van grote en kleine ondernemingen (met een ondergrens van drie man personeel), zelfstandigen en een selectie uit hogere en middelbare employees. Deze laatste twee groepen dienen in een screening zelf aan te geven of zij betrokken zijn bij het genoemde beslisproces binnen een onderneming.
Het onderzoek geeft, naast de informatie over producten en diensten, inzicht in het mediagedrag en mediabeleving van de decision makers inclusief kwalitatieve leesgegevens, hun socio demografische kenmerken, gegevens over de onderneming waar zij werken en vragen over producten en diensten die zij zelf bezitten of overwegen aan te schaffen.
Zodra ik meer cijfers beschikbaar heb zal ik ze hier publiceren.
Reacties