Faasse nieuwe voorzitter PBE

Uitbijter John Faasse wordt per 1 december 2013 de nieuwe voorzitter van het Platform Buitenreclame Exploitanten (PBE). Hij volgt Marijke Coppens op die de afgelopen 6 jaar de voorzittersfunctie bij het PBE vervulde.  John Faasse is een autoriteit op het gebied van mediaonderzoek. Hij werkte onder meer bij het Cebuco, onderzoeksbureau Inter/View en de mediabureaus TMP, Initiative en Kobalt. In zijn tijd bij Initiative heeft hij aan de wieg gestaan van IM & Out, het eerste gestandaardiseerde onderzoek naar de effectiviteit van buitenreclame in Nederland. Faasse: “Het buitenreclame onderzoek is het enige bereiksonderzoek in Nederland dat de adverteerder daadwerkelijk inzicht geeft in de zichtbaarheid van zijn advertentieboodschap. Out Of Home media vormen het laatste bastion in een versplinterend medialandschap. Bovendien laten zij zich bij uitstek combineren met toepassingen op het gebied van mobile advertising. Er kan aantoonbaar meer met Out Of Home. Mijn missie is het om dat aan de markt te bewijzen.”

Van harte John met deze benoeming. Het is een uitdagend onderzoek, dat buitenreclame-onderzoek.

13.002 x bekeken
Scroll naar boven