Via Adformatie: Het Britse Institute of Practitioners in Advertising (IPA), zeg maar VEA, heeft vorige week de eerste resultaten gepresenteerd van het project TouchPoints, een grootschalig multi-mediaonderzoek om crossmedia consumptiepatronen beter in kaart te brengen. Het veldwerk is tussen april en november 2005 uitgevoerd. Er werden 5.000 mensen ondervraagd, die gebruik maakten van een PDA. Per half uur hielden ze bij hoe ze hun tijd spendeerden, waar ze waren en met wie en hoe hun mediaconsumptie eruit zag.
De eerste resultaten staan in dit bericht.
Het onderzoek kent een zeer breed draagvlak. Mediabedrijven als AOL, BBC, Chrysalis, Guardian Newspapers, ITV, JC Decaux en Wanadoo participeerden, evenals de mediabureaus Initiative, MPG, MediaCom, MEC, MindShare, OMD, PHD, Starcom, Universal McCann, Vizeum en ZenithOptimedia.
Uit het onderzoek moet een consumenten-gerichte planningstool voortkomen die kan analyseren hoe consumenten de brede keuze aan media gebruiken en hoe die gebruik in hun levensstijl past.