• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Britten brengen nieuw mediaonderzoek

Door Peter Wiegman 
op 27 maart 2006 

Via Adformatie: Het Britse Institute of Practitioners in Advertising (IPA), zeg maar VEA, heeft vorige week de eerste resultaten gepresenteerd van het project TouchPoints, een grootschalig multi-mediaonderzoek om crossmedia consumptiepatronen beter in kaart te brengen. Het veldwerk is tussen april en november 2005 uitgevoerd. Er werden 5.000 mensen ondervraagd, die gebruik maakten van een PDA. Per half uur hielden ze bij hoe ze hun tijd spendeerden, waar ze waren en met wie en hoe hun mediaconsumptie eruit zag.

De eerste resultaten staan in dit bericht.

Het onderzoek kent een zeer breed draagvlak. Mediabedrijven als AOL, BBC, Chrysalis, Guardian Newspapers, ITV, JC Decaux en Wanadoo participeerden, evenals de mediabureaus Initiative, MPG, MediaCom, MEC, MindShare, OMD, PHD, Starcom, Universal McCann, Vizeum en ZenithOptimedia.

Uit het onderzoek moet een consumenten-gerichte planningstool voortkomen die kan analyseren hoe consumenten de brede keuze aan media gebruiken en hoe die gebruik in hun levensstijl past.

Channels: Branches Doelgroepen
11.094 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close