Hij ligt al een tijdje hier op kantoor, maar ik had nog geen tijd om er melding van te maken. Bij deze dan. Het Mediafeitenboekje 2014 is er weer. Jaarlijkse uitgave van Carat en boordevol stats en ontwikkelingen uit de media, losjes aan elkaar gepraat door het team van Edwin. Mooie one-liner ook van directeur Sander Fauth in het begeleidend schrijven: “De komende vijf jaar zal er onder invloed van digitale technologie meer veranderen in ons leven dan in de afgelopen vijftig jaar.” Is wel waar en de kunst van zo’n boekje is om die ontwikkelingen bij te houden. En dat doen ze goed daar bij Carat. Dit is alweer de 19e uitgave en weer volledig geactualiseerd. Zelfs de nuttige adressen zijn bijgewerkt. Zeer handig, anders waren het niet-nuttige adressen. Daar heb je niks aan. Of neem het hoofdstuk ‘Belangrijke mediabegrippen’. Alsof er ook onbelangrijke mediabegrippen zijn… Bestellen kan hier. Het boekje van 246 pagina’s kost ongeveer een duppie per pagina. Lijkt op weggeven.