Boomerang claimt hoogste bereik

Al diverse keren kwam ik onderstaande uiting tegen, maar had er tot nu toe nooit goed naar gekeken. Het blijkt een campagne van Boomerang Media te zijn. De exploitant van gratis kaarten heeft begin deze maand een onderzoek gepubliceerd naar het bereik van het netwerk en claimt daarmee groter te zijn dan bijvoorbeeld Veronica Magazine, RTL4 en Radio 538. Althans in de doelgroep 18-34 jaar. E.e.a. is weergegeven in een commercial die na het klikken op de advertentie begint.

Boomerang Media


Via de actiesite kom je vervolgens bij de PDF met het onderzoeksrapport. Op zich allemaal niet heel spannend, maar er is nou eenmaal niet zoveel bekend over het bereik van een kaartennetwerk, dus dan is het best wel eens aardig om naar die cijfers te kijken. Voor de freaks dan hè.

Het totale locatiebereik van Boomerang Media per twee weken campagneperiode is voor de doelgroep 18 t/m 34 jaar 65,5% (2.237.827 personen). Voor de doelgroep 20 t/m 49 jaar is dit 47,1% (3.235.565 personen), voor 18 t/m 24 jaar 75,8% (1.030.181 personen) en voor HBO/WO studenten 88,6% (513.505 personen).

De primaire doelgroep 18 t/m 34 jaar bezoekt gemiddeld 1,4 Boomerang locaties per persoon in de tweeweekse campagneperiode. De bezoekfrequentie per locatie ligt voor deze groep op 2,1 wat resulteert in een “˜opportunity to see‘ van 2,9. De “˜opportunity to see‘ is voor de doelgroep 20 t/m 49 ““ 2,5, voor 18 t/m 24 ““ 4,1 en voor studenten (HBO/WO) 5,8.

Het netto bereik per locatiesegment (netwerk) is als volgt:

“¢ 37% café/bar/restaurant
“¢ 27% MBO/HBO universiteit/bibliotheek
“¢ 12% bioscoop
“¢ 9% sportschool/fitnesscentrum
“¢ 5% schouwburg/theater/concertzaal
“¢ 2% overige locaties.

21% van de locatiebezoekers woont in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag, terwijl 28% uit de rest van west Nederland komt. 9% is afkomstig uit de regio Noord en de regio‘s Oost en Zuid vertegenwoordigen ieder 21%. 58% van de locatiebezoekers komt uit de sociale klassen A en B1, en 53% heeft een HBO/WO opleiding genoten. Het landelijk gemiddelde voor deze twee kengetallen is respectievelijk 48% en 39% (binnen de doelgroep 18 t/m 34 jaar).

In 2 weken ziet 13% van de primaire doelgroep 18 t/m 34 jaar de toiletreclamepanelen minimaal 1 keer. Dit komt neer op 433.498 personen.

Het onderzoek is uitgevoerd door TNS NIPO in de doelgroep 13-49. 10.620 personen zijn geselecteerd in deze leeftijdscategorie waarvan 6.435 respondenten uiteindeijk hebben meegedaan aan het onderzoek. De resultaten van deze 6.435 mensen zijn tenslotte herwogen naar ideaalcijfers uit de Gouden Standaard.

11.699 x bekeken
Scroll naar boven