12.671 x gelezen

BVA pleit voor nieuw tijdsbestedingsonderzoek

Naar aanleiding van de presentatie van SPOT eerder deze week is er de nodige kritiek vanuit de printhoek. Gisteren al op dit blog en vandaag op de voorpagina van Adformatie. Het NUV en Cebuco zetten de nodige vraagtekens bij de cijfers en uitkomsten van SPOT. Reden voor BVA om een oproep te doen voor een nieuw onafhankelijk onderzoek naar mediaconsumptie. Het schrijft in de nieuwsbrief van vandaag: “De die middag gepresenteerde onderzoeksresultaten worden kritisch ontvangen door andere mediabelangenverenigingen. Volgens BVA is het in dat kader hoog tijd dat er een overkoepelend media tijdbestedingenonderzoek komt in plaats van dat ieder preekt voor zijn eigen parochie.”


Verder stelt BVA: “De vraag is gerechtvaardigd wat de waarde is van dit soort onderzoeken, die door belanghebbenden worden gepubliceerd. Voor de acceptatie van onderzoek is het belangrijk dat een mediumonafhankelijke partij de opdrachtgever is.”

Volgens mij is er zo’n onderzoek, namelijk dat van SCP. Kunnen we dat niet dusdanig aanscherpen zodat iedereen daar wat aan heeft en dat er geen discussie is over de uitkomsten.

En misschien dat het nieuwe onderzoek van McKinsey een oplossing is. Daar zit toch een behoorlijk stuk mediaconsumptie in. Inclusief multitasken.

Iemand nog meer suggesties?

Scroll naar boven