Doelgroeprapport 1 – 15 jarigen

Het Doelgroeprapport 2003/2004 biedt een objectief overzicht van alles wat er het afgelopen jaar heeft gespeeld op het gebied van jongeren. En dat is veel, want zeker deze markt is volop in beweging. Dus is het altijd handig om zo‘n rapport in de kast te hebben staan!

“Er wordt heel veel gezegd en geschreven over de jeugd. Het is belangrijk om al die ontwikkelingen te volgen,” zegt Dennis Hoogervorst, analist Sales Intelligence Services bij Sanoma Uitgevers. “Maar dat kost veel tijd en moeite. Daarom hebben wij drie jaar geleden besloten om alles wat er in de media verschijnt over deze doelgroep, bij te houden en te verzamelen. Zodat we alle informatie in hapklare brokken kunnen aanbieden aan onze adverteerders en relaties.

image

Enkele bevindingen:
“¢ Ouders hebben een hoog verwachtingspatroon en leggen daarmee een grote druk op hun
“¢ Aan en door kinderen/jongeren wordt veel geld uitgegeven. Bovendien krijgen ze steeds meer invloed op het bestedings-patroon van hun ouders.
“¢ Kinderen en jongeren hebben het druk: ze combineren veel verschillende activiteiten en media (“˜multitasking‘).
“¢ Meer kinderen lezen, maar tegelijkertijd wordt elektronisch contact (online, chatten, mobiel) steeds belangrijker.
“¢ Door het dagelijkse gebruik van e-mail, sms en chat-programma‘s ontstaat een nieuwe taal. Er lijkt daardoor een verschuiving te zijn van “˜beeldcultuur‘ naar “˜tekstcultuur‘.

Mer informatie over dit rapport: Erika Keizer – Sanoma Jeugdbladen tel: 023 556 46 60.

5.285 x bekeken
Scroll naar boven