Kinderen kijken bijna 2 uur per dag TV

Gistermiddag presenteerde NOM voor het eerst de NOM Kids Monitor. Het onderzoek (n = 2.020) heeft het brede mediagedrag van kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 12 jaar in kaart gebracht. Als ik het goed zie is TV nog altijd medium nummer één bij de kids. Ze kijken ruim 13 uur per week, oftewel bijna twee uur per dag naar televisie en dan vooral naar Nickelodeon, Disney XD en Zapp. In vergelijking met de 3 uur voor heel Nederland is de kijktijd wel wat ondergemiddeld, maar ja het zijn kids hè. Een daarnaast wordt er ook nog flink gegamed, online video’s bekeken, gelezen, naar de radio geluisterd en naar de bioscoop gegaan. Gelukkig is er ook nog tijd om buiten te spelen en te sporten. Dat zijn de twee meest favoriete activiteiten naast het media verslinden.

Uitkomsten NOM Kids Monitor (basis is 6-12 jaar):

nomkids2

Bron: NOM Kids Monitor

In september van dit jaar wordt de tweede editie van de monitor verwacht.

Foto via Wantoknow.nl

UPDATE: ik zie hier een mooie samenvatting staan van Dennis Hoogervorst (Sanoma).

11.674 x bekeken
Scroll naar boven