NMO Decision Makers Survey 2024

NMO Decision Makers Survey is hét bereiksonderzoek in Nederland dat het mediagedrag van zakelijke beslissers in kaart brengt. Het onderzoek levert bereikscijfers over alle mediumtypen en platformen waarop de belangrijkste mediamerken voor zakelijke beslissers actief zijn. Naast print/digitale replica’s gaat het om websites, apps, BNR Nieuwsradio en RTL Z.

Voor NMO Decision Makers Survey worden elk jaar tussen de 1.300 en 1.450 decision makers in Nederland ondervraagd. Naast de beslissers in het midden- en kleinbedrijf (MKB), zijn ook de beslissers in de grootzakelijke markt (GZM) goed vertegenwoordigd.

De dataset van het onderzoek wordt één keer per jaar ter beschikking gesteld aan de deelnemende publishers en andere afnemers. Elke publicatie is gebaseerd op twee jaar data (‘rolling sample’). De publicatie van 2024 bevat de gegevens van 2.906 decision makers.

De respondenten zijn voor een groot deel afkomstig uit de NMO Print Monitor. Binnen de NMO Print Monitor kan een respondent kwalificeren als decision maker waarna hij terechtkomt in de additionele vragen voor Decision Makers. IIS, een Ipsos panel-leverancier, verzorgt een aanvullende boost om decision makers te werven. Van de steekproef van 2.906 decision maker komt 77% uit de NMO Print Monitor en 23% uit de DMS-boost van IIS, het online panel van Ipsos I&O.

De resultaten voor 2024 zijn door NMO samengevat in een infographic:

Bron: NMO

Ga voor meer details over NMO Decision Makers Survey 2024 naar de site van NMO.

70 x bekeken
Scroll naar boven