Weer nominatie voor Validators

Het Nederlandse onderzoeksbureau Validators heeft wederom een internationale nominatie in de wacht gesleept. Net als drie jaar geleden maakt het kans op de prestigieuze Research Effectiveness Award, die jaarlijks wordt uitgereikt door Esomar. Deze award gaat naar het onderzoek met de grootste impact op de markt-onderzoeksbranche en met de grootste verbetering in ROI voor adverteerders. Een internationale jury beoordeelt en nomineert de inzendingen. Drie jaar geleden werd door Validators en Cebuco (inmiddels NDP Nieuwsmedia) een tweede prijs gewonnen met een case van Erdee Media. Onlangs werd Validators ook nog genomineerd voor de MOAwards in de categorie bureau van het jaar. Het kan niet op!

Validators heeft ‘Communication Analytics’ ontwikkeld en heeft hiervoor een compleet software platform gebouwd. De ingezonden klantcase voor de award is in samenwerking met Ticketveiling gedaan. De methode van Communication Analytics vertaalt de effectiviteit van elk mediumtype (zowel online als offline media) naar Cost per Click en Cost per Order en zelfs Cost per Winkelbezoek. Adverteerders krijgen naar eigen zeggen inzicht in de opbrengst per mediumtype en synergetische effecten. “Het verbeteren van de ROI van campagnes wordt voor veel adverteerders met Communication Analytics eenvoudiger en transparant voor offline mediumtypen”, aldus Validators. Martin Leeflang, Managing Director van Validators: “Als onderzoekers hebben we de afgelopen twee jaar met veel inspanning en doorzettingsvermogen een volledig nieuwe visie op effectonder-zoek neergezet. Een methode waarin ROI centraal staat en toepasbaar is voor elke marketeer. Wij zijn voor de tweede keer in ons bestaan genomineerd. De ESOMAR-award is vergelijkbaar met een Oscar voor de film industrie. Wij zijn apetrots.”

Op 10 september wordt tijdens het ESOMAR congres in Nice bekend gemaakt welk van de drie genomineerde bureaus de winnaar is. Alvast veel succes met duimen draaien Martin + team! Ik zie dat de concurrentie niet mals is. Ik lees op de Esomar-site:

2014 NOMINEES

Car clinics 3.0
Designing better cars by peering into the consumers brains
Fatima El-khatib, haystack International, Belgium
Ronny Pauwels, Toyota Motor Europe, Belgium
Wim Hamaekers, haystack International, Belgium

Communication Analytics: Effectiveness Research for Conversion Based Campaign Planning
How to measure of effects of (offline) campaigns on web visits sales and conversion
Erik Prins, Validators, Netherlands
Iris van Dam, Validators, Netherlands
Martin Leeflang, Validators, Netherlands
Sander Pot, Ticketveiling, Netherlands

New Perspectives
How a segmentation provided new ways of looking at consumers thereby unlocking sales potential
Alastair Liptrot, Simplot, Australia
Paul Labganara, The Lab Strategy & Planning, Australia
Peter Stuchberry, Nature Research, Australia

Visual via Lanzarothinformation

7.077 x bekeken
Scroll naar boven