375 x gelezen

OOH plust 5% in Q2

De groei is weer helemaal terug in de Out of Home markt. Na een gematigd eerste kwartaal met een groei van slechts 1% zijn de bestedingen in het tweede kwartaal uitgekomen op een plus van 5% ten opzichte van Q2 vorig jaar. De totale omzet bedroeg € 80,6 miljoen, waarvan 43% naar traditioneel ging en 57% naar digitaal. Samen met Q1 is de eerste helft van 2025 goed voor een omzet van € 141 miljoen en een groei van 3% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Bron: Outreach

Volgens Outreach wordt de groei in Q2 vooral gedreven door het traditionele segment, dat met 10% groeide tegenover 2% voor digitaal. De toename in het tweede kwartaal hangt volgens de branche-organsiatie deels samen met het gemiddeld hogere vlaktarief voor traditioneel OOH. Daarnaast wordt Pasen genoemd als oorzaalk. Dit jaar viel dat in Q2 en vorig jaar eind Q1. Binnen digital is in Q2 het aandeel van progammatic opgelopen naar 28%. Vorig kwartaal was dat 26% en een jaar geleden 24%.

Scroll naar boven