Clockwork heeft het bedrijfsleven opgeroepen om op 9 december niet online te gaan. Volgens het bureau, dat zelf actief is in de interactieve media, heeft internet de laatste tien jaar zo’n prominente plaats ingenomen in onze dagelijkse gang van zakendoen, dat het goed is om eens even offline stil te staan bij een dag zonder internet.
Onderzoek van Clockwork onder 50 A-merk bedrijven wijst uit dat 74% van de respondenten zich geen raad weet op een dag zonder internet en e-mail. Tegelijkertijd is driekwart van de respondenten ervan overtuigd dat zo’n dag het persoonlijk contact met klanten en collega’s ten goede komt.
Jurgen Baart van Clockwork: “Wij roepen heel bedrijvig Nederland dan ook op mee te doen. Een moment van reflectie is nooit weg; één keer per jaar stilstaan bij het feit dat we blijkbaar niet meer zonder de digitale snelweg kunnen en ondervinden wat de consequenties daarvan zijn. Meld je aan, ga klanten opzoeken, pak de telefoon, ga brainstormen, pak een flipover, lunch eens met je klant en kijk hoe anders je de werkdag beleeft.”
Voor de actie is ook een speciale site geopend.
Benieuwd wie daadwerkelijk gehoor geeft aan de oproep.