Nadat Trendbox eerder aankondigde om Oranje-campagnes te pre-testen, gaat het bureau Daphne een stap verder door de daadwerkelijke effectiviteit van die campagnes te meten. Het bureau legt een verband met het halen van campagnedoelstellingen en het eventueel vroegtijdig uitvallen van het Nederlands elftal.
Daarnaast levert Daphne een snelle feedback-service omdat WK-campagnes veelal kortlopende campagnes zijn en de mogelijkheid tot bijsturen nog groter dan normaal. Daphne speelt hier op in met een speciaal onderzoeksdesign dat reeds drie dagen na de start van het WK gerapporteerd wordt in het Daphne Dashboard.
De resultaten geven inzicht in hoeverre o.a. creatie in staat is de afzender en boodschap te communiceren in een sterk concurrerend Umfeld. Ook wordt inzicht verkregen in de prestatie van de eigen campagne versus de andere Oranje-campagnes in dezelfde periode.
Adverteerders die hun campagnes willen laten meten moeten zich voor 1 juni a.s. bij Daphne melden. De WK Effect Monitor loopt van week 23 t/m week 27, oftewel de gehele WK-periode.