TNS NIPO heeft een wereldwijde studie die jaarlijkse de connected consument in kaart brengt. In totaal gaat het om ruim 60.000 respondenten in 50 landen. Zij vertegenwoordigen daarmee 90% van het online publiek. De data uit de studie wordt onder andere via een online tool ontsloten. In deze tool kun je segmenteren op 12 socio-demo variabelen, zoals leeftijd, regio, inkomen, huishouden, opleiding en 58 productcategorieën. Denk hierbij aan Food and Drink, Financial Services, Personal Care, Technology etc. De online tool is een demo wat inzicht geeft in de reikwijdte van de studie. Maar dat is nog niet alles. Connected Life is dit jaar voor de vierde keer uitgevoerd. Met de data die de afgelopen jaren is verzameld heeft TNS een aantal trends op een rij gezet.
De 8 trends zijn in een PDF-je samengebracht en komen neer op:
- De consument is constant connected
- Social media raakt steeds gefragmenteerder
- Verschillen tussen devices vervagen
- Steeds meer van traditionele TV naar content en on demand
- Aanbod apps groeit, maar gebruik centreert
- De consument staat meer open voor data exchange dan je denkt
- E-commerce steeds minder geremd door moment of device
- Behoefte aan disruptive technology
Elk van deze trends zullen op Frankwatching worden beschreven in heldere artikelen. De auteur is Debby van Adrichem, zelf werkzaam bij TNS NIPO. De eerste twee trends zijn inmiddels ruimschoots aan bod gekomen. Benieuwd naar de rest.
Nog een paar weetjes uit de studie:
- 30% van de wereldwijde internetgebruikers zit elke dag op Facebook
- 81% van de babyboomers is op social media te vinden en 49% gebruikt dit zelfs dagelijks
- 37% van de online populatie checkt zijn mobiel voordat hij z’n bed uitstapt
- Een gemiddelde Amerikaan heeft 83 sessies per dag met zijn mobiel
- Bij de jongeren loopt dat op tot 120 sessies
- Wereldwijd wordt 72% van het mediagebruik besteed via pc, laptop, smartphone of tablet
- In de sample van 50 landen blijken 30 landen mobile centric te zijn. Dit houdt in dat in het gebruik van devices minimaal 50% van de tijd wordt besteed op de smartphone of tablet
- De smartphone domineert van alle devices, gemiddeld besteedt wereldwijd de consument 48 procent van totale device-tijd aan dit device.
Mooi spul!