Zojuist op de analoge deurmat het nieuwe MediafeitenboekJE, editie 2016. Of zoals hoofdredacteur Edwin Rietberg (DAN DNA) het noemt, het groene boekje van de media. Want boekJE is het geworden. Zo’n 33% minder papier, handzamer, maar zeker niet minder compleet. Nou, een beetje dan. Het hoofdstuk Mediaonderzoek is komen te vervallen, maar dat staat inmiddels keurig droog onder het afdakje hier. De afzender is ook veranderd. Tot vorig jaar prijkte de naam Carat nog op de cover, maar nu is dat de moeder, namelijk Dentsu Aegis Network Nederland. Aanvankelijk was het plan om de papieren editie te schrappen en helemaal over te gaan tot een platform, maar desgevraagd licht Edwin Rietberg toe dat de behoefte aan een boekje nog steeds erg groot bleek. Vandaar deze 21e papieren editie. Dat betekent overigens niet dat de plannen voor een platform in de ijskast zijn beland. Integendeel. “Het heeft gewoon meer tijd nodig”, aldus Rietberg.
Naast het hoofdstuk Mediaonderzoek zijn ook Brievenbusreclame en Word of Mouth komen te vervallen. De inhoud van brievenbusreclame is terug te vinden in het hoofdstuk tijdschriften. Word of Mouth vinden we terug in het Mediaoverzicht (H3). Alle andere hoofdstukken zijn in tact gebleven of hebben een andere titel gekregen. Die hoofdstukken zijn:
- Consumer Insights
- Mediabestedingen
- Mediaoverzicht
- Bioscoop
- Content marketing
- Online
- Out of Home
- Radio
- Televisie
- DAN DNA Tools
- Mediabegrippen
- Handige websites
- Wie zijn we en wat we doen
Heel benieuwd naar het platform straks!!