• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Twitteren tijdens de SkyRadioRun

Door Peter Wiegman 
op 6 september 2007 

Tweetrun 2007Even een off-topic-bericht: morgen is de SkyRadioRun en dan zal ik met vier andere twitteraars tijdens het lopen tweets gaan uitzenden. Althans zo staat dat in het onderstaande persbericht. Al die andere jongens tweeten mobiel alsof ze er mee geboren zijn. Dat geldt niet voor mij hoor. ‘k Ben al blij als ik een SMS-bericht uit m’n telefoon krijg, dus mobiel twitteren zit er voor mij niet in. ‘k Vraag Vincent wel even. Die heeft standaard drie iPhones op zak.

Wil je op de hoogte blijven van onze sportieve prestaties kijk dan op www.twitterista.com. Hieronder het persbericht:


Voor de eerste keer in de geschiedenis zal tijdens een sportevenement live getwitterd worden door een aantal deelnemers. Tijdens de SkyRadioRun zullen vijf fanatieke Twitteraars een gezamenlijk Twitterverslag van de 10 kilometer lange wedstrijd verzorgen. Voor zover bekend is dit de eerste keer dat Twitter gebruikt wordt voor liveverslaggeving van een sportevenement, door de deelnemers zelf. Op de website www.twitterista.com zullen de feeds van de vijf lopers samengevoegd worden tot een overzicht van de tijden en belevenissen van de vijf twitterende hardlopers.

De Twitteristas kennen elkaar van het Twitteren en vanuit de Nederlandse marcom-blogs: Vincent Everts, Peter Wiegman, Krijn Schuurman, Polle de Maagt en Gijsbregt Brouwer. Voor, tijdens en na de SkyRadioRun zullen de lopers via de telefoon berichten zenden naar Twitter. Zo ontstaat een verslag van zowel de doorkomsttijden op enkele vaste punten als van enkele “interviews” onderweg van de atleten.

Twitter is als communicatievorm sterk in opkomst en verzorgt tijdens evenementen waar gezamenlijk getwitterd wordt de ultieme user generated verslaggeving. De SkyRadioRun richt zich op de marcombranche en met Twitter zijn innovatieve vormen van marketing en communicatie mogelijk. De vijf Twitteristas hebben daarom gekozen om tijdens deze “thuiswedstrijd” hun nieuwe vorm van verslaggeving te testen.

De volgers kunnen zich abonneren op de bovenstaande Twitterfeeds of via de website http://www.twitterista.com een samenvoeging van alle tweets volgen. Uiteraard is het ook toegestaan om met mobiel met Twitteralert functie of met mobiel internet naar het Amsterdamse Bos te komen en daar de Twitteristas live aan te moedigen.

Channels: Mediaonderzoek.nl Overige
10.443 x bekeken

Reacties

  1. Polle de Maagt
    6 september 2007 om 13:01

    Haha, geweldig logo, Peter!
    Been there, run that 🙂 Zie je morgen!

Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close