Drie maanden na de introductie van de ‘virtual carpets’, de virtuele reclame die tijdens de voetbalwedstrijden naast de doelen wordt geprojecteerd, is softwareleverancier Unit 4 Agresso, één van de adverteerders, tevreden over deze vorm van reclame. In de maanden juli tot en met september is de website 20.000 keer meer bezocht dan in dezelfde periode het jaar daarvoor.
‘Het was even wennen in het begin, maar inmiddels lijken de kijkers gewend te zijn aan het fenomeen virtuele reclame. Dat was met shirtreclame evenzeer het geval. Wij zien nu dan ook dat ook heel veel andere adverteerders interesse hebben in deze nieuwe vorm van reclame‘, zegt Chris Woerts, commercieel directeur van Eredivisie NV. “˜Reclame naast de doelen wordt in bijvoorbeeld Engeland, Duitsland en Zuid Europa al langer toegepast, maar de techniek die wij hanteren is nieuw. De manier waarop de ‘virtual carpets’ in Nederland in beeld gebracht worden, is uniek. In Duitsland liggen er bijvoorbeeld ook echte matten in de stadions; in Nederland is zoiets niet nodig. De ‘virtual carpets’ worden geheel softwarematig gemonteerd in de televisiebeelden.‘
Zie verder Marketing Online