Sanoma Uitgevers lanceert vandaag Crossing (zie cover hierboven), een halfjaarlijks magazine dat bedoeld is voor alle Sanoma-relaties zoals adverteerders, mediabureaus, reclamebureaus, studenten (en weblogs hoop ik). Het magazine wordt vandaag gelanceerd tijdens de Media Parade, de jaarlijkse week van Sanoma Uitgevers met workshops en activiteiten rond het maken van media.
Crossing is volgens Sanoma vooral een inspiratiemagazine. Een fraai vormgegeven tijdschrift om te laten zien wat er nu allemaal mogelijk is op mediagebied en vooral printgebied. Want het thema van het eerste nummer is Revolutie in print. Sanoma: “Want met papier kan zoveel meer dan een paar jaar geleden. En dat zie je meteen al aan de cover. Want die is van schuurpapier”¦.” Da’s handig!
Unieke eye-tracking
Nagenoeg alle pagina‘s in Crossing Magazine werden onderworpen aan eye-tracking. Hoe bewegen de ogen zich over de pagina, waar blijven ze stilstaan, wat trekt het meest? De lezer kan het zelf constateren aan de hand van de rode lijnen en stippen op elke pagina.
Visueel bommetje
Crossing nummer 1 bevat onder andere artikelen over het nieuwe adverteren, egoglossy‘s, de kracht van het mediabureau, user generated content, de operatie BLINK bij Libelle en Margriet en Sofa, de bank voor creatieven. En verder veel rubrieken ““ Léon Bouwman van Adformatie in zijn “˜eigen‘ TamTam ““ maar vooral ook heel veel inspirerend beeld. “Een visueel bommetje,” zegt Crossing hoofdredacteur Rob van Vuure, creatief directeur van Sanoma Uitgevers.
Ben benieuwd!