Vanavond zijn in een bomvolle Berlagebeurs de jaarlijkse AMMA-awards uitgereikt. Een hele happening met een komen en gaan van winnaars en sponsors op een podium met als te gehaaste gastvrouw Chantal Janzen. Alle winnaars uiteraard van harte gefeli, met in het bijzonder de twee onderzoeksprijzen. Dat zijn de Hans du Chatinier Amma’s voor studenten en professionals. De eerste ging naar Joris Oomen voor een onderzoek naar de functie en effectiviteit van narrowcasting ten opzichte van traditionele instore promoties. De professionele HdC-AMMA’s viel ten deel aan twee winnaars.
Dat waren Kobalt met het project Blue Delphi en Intomart GfK/NOM met de Print Monitor. Mooi was het om te zien dat de naamgever van de prijs, Hans du Chatinier, zelf het podium betrad om ‘zijn’ prijs uit te reiken. Helaas had mevrouw Janzen te weinig tijd om de Chat even goed aan het woord te laten.
Al met al weer een drukbezochte MWG-bijeenkomst met veel gepraat en geconnect achteraf. De tuktuk’s bleven nog tot in de kleine uurtjes rijden van de beurs naar de parkeergarage en weer terug.
Alle winnaars op een rij:
Mediabureau van het jaar: ZenithOptimedia
Media-adverteerder van het jaar: Rabobank
Beste Media-/Middelenstrategie: Axe Bomchickawahwah, MindShare
Beste Mediastunt: Etcetera nieuwjaarskaart, dit jaar van Elfstedenijs, Etcetera
Beste Monomedia-inzet: Grolsch Llowlog; de grootste live weblog aller tijden, Initiative
YIM Mediatalent van het jaar: David Barens, Neo@Ogilvy
Hans du Chatinier-prijs voor professionals: NOM print monitor, Stichting NOM/Intomart GfK en Blue Delphi van Kobalt
Hans du Chatinier-prijs voor studenten: Retail digital signage: does it really add something to a retail store? Joris Oomen (RSM Erasmus University)
Exploitant van het jaar: JCDecaux
Mediavertegenwoordiger van het jaar: Marlene Wickel, Jean Mineur Mediavision.