Adformatie maakt in een late tweet vandaag nog bekend dat de reclamemarkt weer aan het herstellen is. Althans dat blijkt volgens berekeningen van Group M. Televisie en radio zouden volgens het conglomeraat van mediabureaus met zo’n 8% gegroeid zijn in het tweede kwartaal, de dagbladen gaan 6% omhoog, maar de abri’s laten een explosieve groei van zo’n 30% zien. De tijdschriften zouden niet profiteren van de groei en cijfers over online reclame heeft Group M niet vrij gegeven.
Adformatie stelt verder dat financiĆ«le dienstverleners en autofabrikanten weer voorzichtig beginnen met adverteren. Daarbij speelt actiereclame nog steeds een belangrijke rol om de verkopen op korte termijn te stimuleren. Volgens Group M duurt ’t nog wel een aantal jaren voordat de reclamebestedingen weer op het oude niveau zijn. De markt heeft volgens Group M in 2009 een kwart ingeleverd. Het bureau houdt er rekening mee dat Nederlandse adverteerders terughoudend blijven door onder meer de onzekerheid over de kabinetsformatie.
Op Nabbnet een nuancering m.b.t. de groei van de abrimarkt.