Op 15 juni a.s. viert de MarktonderzoekAssociatie (MOA) haar eerste lustrumcongres. Hiervan kreeg ik pas vandaag een uitnodiging. Lijkt me redelijk laat.
Vier gerenomeerde sprekers zullen ieder vanuit hun eigen specifieke invalshoek op het thema “DE PSYCHOLOGIE VAN DE MASSA: TRENDS EN HYPES” ingaan. Op deze wijze komt de invloed van media en entertainment op trend en hypes volop aan de orde door de bijdragen van Jaap van Ginneken en Marijke Schaaphok (voorheen Endemol en nu Trix Television). Adjiedj Bakas, directeur van Dexter, heeft als trendwatcher een gevestigde naam voor de herkenning van trends en soms van hypes. Joost Augusteijn van Rabobank Nederland zal ingaan op de wijze waarop er binnen de Rabobank gebruik wordt gemaakt van de inzichten en methoden van bureaus als die van Bakas.
Fred Sengers, hoofdredacteur van Marketing Tribune, is de dagvoorzitter van het congres.
Naast de papers ontvangen de deelnemers een congrestas met onder andere het laatste boek van Adjiedj Bakas: “Megatrends Nederland”. Ook zullen er in de congrestas bijdragen zitten van diverse bureaus die op het terrein van trends en hypes hun sporen hebben verdiend.
Een spectaculair programma, dat om 13.30 uur aanvangt en van 18.00 uur tot 20.00 uur afgesloten wordt met een spetterende borrel.
Leden van de MarktOnderzoekAssociatie en abonnees op Marketing Tribune ontvangen een vorstelijke korting op de inschrijfkosten, zij betalen slechts € 95,-. Niet-leden c.q. niet-abonnees betalen € 145,- voor de deelname aan dit congres. (De genoemde prijzen zijn exclusief BTW.) Niet-leden krijgen bovendien een gratis MOA-lidmaatschap aangeboden voor het tweede half jaar 2005. Alle deelnemers krijgen tot slot een gratis kwartaal abonnement op Marketing Tribune.
Inschrijven kan hier.